dinsdag 14 september 2010

Magic Kingdom








Zo gister is het er dan eindelijk van gekomen. Wij zijn naar Magic Kingdom geweest. Om ongeveer kwart voor 9 in de auto en hup naar het park der parken!
Parkeren geen probleem zo gepiept. Met een treintje naar de ingang Tickets hebben wij al dat scheelt. O ja, heb je een tweeling wagen dan is het treintje niet makkelijk je moet alles uit elkaar halen. ben je door de entree dan kun je kiezen tussen de monorail en de boot, wij hebben gekozen voor de boot. Inmiddels merkte ik al dat de temperatuur al flink aan het oplopen was. Pieter is zijn vakantiehoed vergeten en hij verbrandt altijd er snel zijn hoofd maar goed insmeren. Voordat wij het park in mochten tassen controle en dan sta je toch echt in Magic Kingdom. mainsttreet USA in Parijs is precies hetzelfde als in Orlando een punt van herkenning. Als eerste zijn wij gaan lopen naar Tomorrowland waar Tijn met opa een rondje ging maken in de Speedway. De wachttijd was 5 minuten dus dat viel allemaal wel mee. De zon kreeg toch steeds meer kracht puf puf.... Daarna zijn wij naar Mickey's Toontown Fair gegaan. O ja wat mij opviel er zijn veel bouwactiviteiten in het park. Er komen nieuwe actracties zoals belle en het beest. Tijn en ik zijn in Goofy kiddie achtbaan geweest... Tijn vond het prima en geweldig voor mij ging het net hard genoeg. Daarna bij Minny op visite (het huisje van Missie is nagemaakt) super leuk. Je kunt op een knopje drukke en dan hoor je een telefoongesprek..van Minny hahaha. Haar keuken is acht Amerikaans. Och dit is echt een leuke hoek voor de kinderen. Yvo en Tijn naar de meeting geweest met tickerbell en de andere prinsesjes. Dat was even wachten. In de tussentijd wilde Femke Puck de fles geven. Omdat er nog wat oude voeding in het flesje zat wilde wij die graag even omspoelen met warmwater en dat is een groot probleem. Nergens is warm water te krijgen. Of je moet helemaal naar voren lopen op naar het baby care center. Er is trouwens op het hele park maar 1 echte ruimte om je baby of peuter te verschonen op de wc's zijn wel aankleedtafels maar die zijn van staal dus daar ligt je kindje nog niet echt lekker op. het blijft toch vreemd dat in een park voor kinderen zo weinig faciliteiten zijn voor kinderen terwijl er wel 6 plaatsen zijn waar ze kunnen roken.
Na Mickey's Toontown wilde wij eigenlijk naar "it's a small world" maar die was gesloten, helaas. Dan maar richting Peter Pan het blijft toch een leuke vlucht.
Inmiddels liep het toch al tegen de klok van half 2 en begon het buikje te knorren. Ik kreeg een heerlijk soepje en de rest ging iets eten een wafel in de vorm van mickey of een ik noem het maar een ontplofte oliebol.
Och en dan merk je pas dan iedereen toch moe is. Femke wilde naar huis ze was bij het afstijgen van het paard (de draaimolen) uit haar lineen broek gescheurd hahaha.
Lekker riching huis daar wacht het zwembad...'thuis gekomen wilde ik lekker gebakken aardappels maken was ik de aardappels vergeten... geen probleem ga gewoon terug naar de walmarkt en inderdaad de klantenservice was o de hoogte dus de aardappels kon ik gewoon pakken. Meteen als toetjelekker ijs gehaald en slagroom.
Och, in de auto bedacht ik dat ik Disney even ga mailen. De mensen die mij kennen weten dat ik meteen mijn ongenoegen kenbaar zal maken. Thuis lekker gekookt en gegeten en nadat de vaat in de afwasser was gezet begon de avond. Tjeeminee wat waren wij allemaal moe, de warmte en de drukte van het park en ons wekkertje van iedere ochtend (Tijn). Yvo had nog een leuke film... ik schrok om half drie wakker op de bank en heb geen film gezien. Zelfs Pieter lag om 9 uur in bed hahahaha.
O ja uitslapen kennen wij niet Tijn staat om half 6 naast zijn bedje.

2 opmerkingen:

  1. Jullie hebben toch genoten van Disney... en wat een gave Tahoe hebben jullie zeg.
    Toch goed dat bij Walmart bekend was dat je de aardappelen vergeten was... !!

    Nog heeel veel fun hoor !!

    Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ook erg leuk is bij MK is de opening van het park 's morgens door de Disney Caracters. Mocht je er nog een keer tijd voor hebben zorgen dat je er voor openingstijd bent.

    BeantwoordenVerwijderen