donderdag 16 september 2010

Blizzard beach





Zo vandaag hebben wij besloten om naar een van de Disney Zwemparken te gaan. Blizzard beach!!! Om 10 uur gaan de poorten open en omdat wij toch van die vroege vogels zijn waren wij van plan om daar dus echt om 10 uur te zijn. Nou het lukte (zou Dora zeggen). Meteen naar het kindergedeelte. Daar staan prieeltjes waar je onder kunt gaan zitten en met de felle zon is dat natuurlijk heerlijk. Het was nog lekker rustig in het park dus dat is altijd fijn. Tijn en Yvo zijn meteen op pad gegaan. Het kindergedeelte is al geweldig. Voor Tijn 3 glijbanen en een heel groot poedelbad met spuitfiguren etc. Rondom het zwembad veel zand dus spelen geblazen. Zijn de kinderen wat ouder/groter dan moeten ze in een ander bad gaan spelen/zwemmen. Hier wordt trouwens erg streng op gelet. Pieter ging in een tube het hele terrein rond. Niet echt een wildwaterbaan maar meer zo'n dobberbaan.
Daarna besloten Femke,Yvo en Tijn met een familieband van de berg te roetsen.... Voor de mensen die het niet weten Blizzard beach was vroeger een wintersportplaats ;-) (volgens disney). Het ziet er ook nog echht zo uit. Met een gondelbaantje en veel sneeuw, ski's sleetjes en andere wintersportattributen. O ja parkeren is gratis!!!!
Puck heeft heerlijk liggen slapen in haar bedje de hele tijd. Ik ben samen met Tijn en Femke en Yvo van een glijbaan afgeweest waar je op een matje moest liggen. 3 meter voor het beginpunt lag ik al op het matje nu begrijpen jullie wel dat met mijn sportieve figuur er in eerste instantie geen beweging in te krijgen was. Maar ja uiteindelijk was ik bij het startpunt. Oeps dit was toch niet zo gemakkelijk als ik dacht. Het matje gleed van links naar rechts en de held op sokken was aan het sheaken op of in de glijbaan. De echte held was een kereltje van 3 jaar die vond het allemaal prachtig. Wat trouwens echt leuk is ook kleintjes mogen van veel glijbanen af.
Om jullie ook een beetje op de hoogte te houden van ons eetpatroon.
Vanmorgen ben ik gestart met yoghurt de rest van de familie deed zich tegoed aan heerlijk brood, pannekoekjes maar ook broodjes die gevuld zijn met jam/pindakaas of pindakaas/honing (weten jullie nog Suus en Daan).
Tussen de middag hotdog met bruine bonen, hotdog met koolsla, hotdog met tomaat en daarbij een zakje chips. Ja, ik begrijp best dat veel mensen hier een driedubbele zwembad hebben. Tijn wilde graag een pannekoek maar helaas die was er niet te krijgen och toen maar een chocoladetaartje meegenomen. Het kan trouwens veel slechter zijn.
Na het zwemmen even langs Alamo. Yvo wil ook graag rijden dus die moest op het contract gezet worden. Wij dus even langs Alamo op het Disneyterrein. Bij binnenkomst stond er een hele rij maar in een aangrenzend kantoortje zaten twee mannen rustig te werken en och waarom wachten als je toch een simpele vraag wilt stellen; hoe regel ik dat mijn schoonzoon mag rijden? Dat was geen probleem meteen werd dat geregeld. Op het vliegveld was ons verteld dat dit 10 dollar per dag zou kosten. Lag het nu aan ons prettige gesprek ik weet het niet maar het kosten helemaal niets, wat een bofkont die schoonzoon van ons. Wellicht dacht Alamo ze rijden al in een auto van bijna 1000 dollar (17 dagen) dus wij verdienen er genoeg op. Bij thuiskomst zijn wij (Pieter en ik samen met Tijn) in het zwembad gesprongen. Ik lees dat het in Nederland zo ongeveer 13/15 graden is ja lieve mensen aan de andere kant hier is het 33 graden.
O ja de Walmart (jullie weten wel mijn favoriet) heeft uitverkoop. Yvo heeft voor Tijn iets gekocht van Toy Story 3 (volgens Tijn 5) voor maar 5 dollar....het is een waterspeelgoedje (morgen maak ik een foto) toch weer lachen. Ik heb in ieder geval leuke wol gezien dus ga maar een das breien.
Vanavond hebben wij een supersize pizza gegeten die kost maar 7,50 dollar och het leven is zo gek nog niet.
Ben wel afgezet door de ijsboer aan de deur. 3,5 ijsje voor 18 dollar.

De foto's
helaas was de batterij leeg in Blizzard Beach die houden jullie nog tegoed. Maar wel een foto van Puck in het zwembad, Tijn met een stoere zonnebril. En Harry en Hetty onze huis kraanvogels.

1 opmerking:

  1. Heerlijke dag zeg, enne het ijs was zo waar nog duurder als de supersize pizza ;-)

    BeantwoordenVerwijderen